/* یکتا نت */
در حال بارگذاری پشت بوم ...
شهر :

همه شهر ها

مهارت :

چیلر و هواساز

پشت بوم | چیلر و هواساز در همه شهر ها ‌اقای وحید نوری
نمایش پروفایل

چیلر و هواساز چیست و چه تفاوتی باهم دارند


هوای تازه و درجه حرارت مناسب ساختمان در کیفیت زندگی یا کار نقشی اساسی دارد. سیستم های تهویه هوای مطبوع یکی از بخش های مهم هر ساختمان هستند. این سیستم ها شرایط دمایی و تهویه هوا را در کل ساختمان ایده آل می سازند.
 چیلر و هواساز دو محصولی هستند که در برای این کار طراحی شده اند. چیلر یک منبع تولید کننده سرمایش به وسیله خنک سازی آب و هواساز یک انتقال دهنده هوای پاکیزه به بخش های مختلف ساختمان است. 

تفاوت چیلر و هواساز چیست


چیلر و هواساز دو دستگاه متفاوت هستند که در عمل کار همدیگر را تکمیل می کنند. بعد از خنک سازی، آب در چیلر وارد هواساز می شود و پس از گذشتن از قسمت کویل مسی هواساز تبدیل به هوای خنک می شود. 
هواساز ها هم در دو نوع خانگی و صنعتی عرضه می شوند. از چیلر برای سرمایش واحدهای تجاری، مسکونی، اداری، ورزشی، صنایع غذایی، شیمیایی و... با درجه های سرمایش متفاوت استفاده می شود. چیلر و هواساز انواع مختلفی دارند که بزودی در یک مقاله مجزا آنها را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

تعمیر و نگهداری چیلر و هواساز


تعمیر و نگهداری چیلر و هواساز یک موضوع پر اهمیت و مهم است. به عنوان مثال اگر چیلر و هواساز صنعتی یک انبار دارویی یا غذایی بزرگ برای مدت کوتاهی دچار مشکل شود، احتمال به بار آمدن خسارات سنگین بشدت بالاست.
 خرابی چیلر و هواساز خانگی نیز برای اهالی یک ساختمان خوشایند نخواهد بود؛ چرا که سیستم تهویه مطبوع و سیستم سرمایش ساختمان با میزان آسایش افراد ساختمان رابطه مستقیم دارد. برای جلوگیری از وقوع هر نوع مشکل در عملکرد چیلر و هواساز نیاز سرویس و نگهداری دوره ای است.
 اما اگر بر هر دلیل چیلر و هواساز دچار مشکل شوند چه باید کرد؟ توصیه می کنیم قبل از وقوع هرگونه مشکلی متخصصین برتر حوزه تعمیر و نگهداری چیلر و هواساز را بشناسید تا برای تماس با آن ها آماده باشید.
 برای این کار می توانید به سایت "پشت بوم" مراجعه کرده و با یک جستجو، به شما لیستی از مجرب ترین متخصصین تعمیر و نگهداری سیستم های تهویه و گرمایش و سرمایش ساختمان نمایش داده شود. حال می توانید در هر زمان با آنها تماس گرفته تا در اسرع وقت برای انجام کار شما در محل حاضر شوند.